środa, 7 grudnia 2011

DIY: Maseczka jogurtowo-miodowa


Maseczkę do twarzy zawsze muszę mieć zachomikowaną w zapasach na pólkach. 

Szczególnie teraz, kiedy robi się coraz chłodniej, a w mieszkaniach coraz cieplej – moja sucha i wrażliwa skóra domaga się częściej niż zwykle nawilżenia i odżywienia.

Czasami niestety zdarza mi się zapomnieć o uzupełnieniu zapasów i zakupie maseczek i wtedy muszę sobie radzić z tym co mam w domu, a dokładniej w kuchni. 
W takich awaryjnych chwilach zawsze ratuje mnie maseczka jogurtowo-miodowa, all in one, czyli nawilżenie, odżywienie, natłuszczenie w jednym.
Wszystko z naturalnych składników, w większości jadalnych!
Nazwa maseczki zdradza jej  składniki:

-jogurt naturalny - bardzo gęsty, grecki.
-miód – również bardzo gęsty, ja używam spadziowego bo to jeden z moich ulubionych…do jedzenia
-olej  nasion słodkich migdałów

Czyli samo dobro dla naszej skóry!

Przepis jest banalnie prosty:
Łyżka jogurtu naturalnego
Łyżeczka miodu
Łyżeczka olejku z nasion słodkich migdałów (daję na oko)
To co mamy w naczyniu dokładnie mieszamy-dobrze spisuje się spieniacz do mleka, ale łyżka w zupełności wystaczy.

Nakładanie tej maseczki jest trochę kłopotliwe-jest nieco płynna - najlepiej robić to palcami.
Maseczka może spływać dlatego warto przez kilka minut poleżeć z nią na twarzy aby troszkę zgęstniała.
Po ok. 15-20 minutach maseczkę zmywam i cieszę się aksamitną skórą!

Polecam w awaryjnych sytuacjach.

Dotarło do mnie moje kolejne mydełkowe zamówienie, tym razem z Tuli:
Mydełko Kokosowe
Mydełko Mleczne
Mydełko Jedwabisty kokos
Próbka Balsamu
Mydełka: kokosowe i mleczne chyba wylądują w prezentach gwiazdkowych dla rodziny, a sobie zostawię Jedwabisty kokos. Potestuję i na pewno podzielę się wrażeniami!

16 komentarzy:

  1. Muszę wypróbować tę maseczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo moja kochana mydlarnia :) Czekam na relacje z używania mydełka, bo zastanawiałam się nad nim :)

    Przepis na maseczkę wygląda smakowicie, jak fanka miodu pewnie bym połowę zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. maseczka brzmi ... smacznie :D moja skóra mimo że tłusta z tych wahań temperatury na zewnątrz i w domu też wariuje :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio zrobiłam się bardzo "naturalna", więc z chęcią wypróbuję tę maseczkę :D.

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie mieszanki, zaraz lecę sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny przepis na maseczkę. Mydełka prezentują się super, ciekawe jak pachną- na pewno nieziemsko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robię podobnę ale zamiast jogurtu - twarożek, takiej wersji tez musze koniecznie spróbiwac:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham takie robione w domu maseczki i mam w tej dziedzinie swoich ulubieńców. Co do jogurtu naturalnego to powiem, że świetnie się sprawdza samodzielnie nałożony na twarz, oczywiście z dodatkami jest jeszcze lepiej. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę spróbować, jako, że nie jestem przekonana do sklepowych maseczek :)
    a moja skóa jest rownie sucha w zimie, szczegolnie na policzkach

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię takie domowe kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajnie jest robić maseczki samemu :) Ja mam w planach zamówić mydełka z aleppo . Bardzo fajny blog ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...